tisdag 10 februari 2009

Odenteatern

En liten men naggande god teater i Stockholm är Odenteatern, som drivs av två hängivna skådespelare och företagare: Paula Ternström och Klas Ahlstedt. Igår kväll var jag gäst i en av deras föreställningar, Solveigs salong. Det blev en härlig helkväll med min vän och kollega solveig Ternström och en absolut fullsatt teater. När mina vänner Carl Jan Granqvist och Alexandra Charles kom så trollade Paula fram ett par sittplatser, men flera kunde inte beredas plats. Tänk så härligt att ett samtal mellan två på en scen kan vara så populärt! Kanske för att det blev viktiga personliga frågor som lyftes fram. Jag fick tillfälle att tala både om mina erfarenheter av prästyrket, riksdagsarbetet, tro och tvivel. På Solveigs initiativ kom vi också in på mina böcker. Interaktiviteten var mycket intensiv och champagnen härlig. En kväll att minnas!

Inga kommentarer: