onsdag 5 november 2008

OBAMA!

En stor dag för Amerika, en stor dag för världen när Barack Obama nu vunnit den största seger en demokrat vunnit sedan Lyndon Johnsons seger. Luften är friskare att andas och hoppet har fått ett fäste hos människor. En stor dag. Allt är möjligt!

Nu reser jag till Paris för att delta i en högnivåkonferens om Israel. Medverkar där gör bla Nicolas Sarkozy och Shimon Perez samt ett stort antal namnkunniga forskare, statsvetare och politiska ledare från många länder. Nu ska jag packa! Åter fredag kväll.


Politik är det möjligas konst! Hoppet och den goda viljan att förändra till det bättre den sannaste drivkraften. Det har jag alltid haft som inriktning för mitt politiska arbete- nu har den störste ledaren i vår tid lyckats hela vägen till presidentämbetet i världens största demokrati just med den drivkraften!

1 kommentar:

Camilla sa...

Sannerligen en stor dag! Jag är väldigt glad för USA. Har precis lyssnat till Obamas vinnartal: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1302056. Mkt bra!