lördag 4 april 2009

Torsdagens uppgifter

På förmiddagen en offentlig utfrågning om kultur och tillväxt. Bra seminarium med mina kollegor i utskottet. Arne Ruth är min idol! Han är en fantastisk man, bildad ordets finaste betydelse. Hans människosyn och tolkning av begrepp som kvalitet, professionalitet, bildning och annat intressant lämnar inget övrigt att önska. PAgrotsky kom in i utskottet, en överraskning för oss alla som trott att Margareta Isarelsson var stark inom sitt parti. Jag beklagar att hon lämnat utskottet, för hon har varit en god kollega och väl insatt i politikområdet. Misstänker att detta är ännu ett bevis på den något besynnerliga Sahlinska strategin...För egen del hoppas jag att mitt eget ledarskap aldrig ska gå ut över andra människor. Att härska genom att söndra är nog i det långa loppet inte en framkomlig väg.

Andra uppgifter handlade om att debattera under Ingrid Elams skickliga moderatorskap, att inviga årets dokumentärfilmfestival, att gå på mottagning hos polens ambassadör och en del annat smått och gott.

Inga kommentarer: