måndag 27 april 2009

Moviestar

En film, 1 minut och 20 sekunder lång, har spelats in idag. Jag gillade att på nytt läsa manus och ta regi. Känner mig aningen ringrostig, men känslan i att som skådespelare gestalta ett budskap kommer jag nog aldrig riktigt ifrån.
Och jag gillar att känna att också detta är en del av mig.



Inspelningen gjordes i café Panorama högst upp i Kulturhuset med trafiken myllrande utanför. Jag tror att filmen blev rätt ok, givet de förutsättningar som fanns. Kvällen fick mina söner tillbringa i varandras sällskap. Det är tur att de är stora nu, min äldste är ju sjutton och kan ta hand om sin lillebror. Det är jag som är en hönsmamma, måste lära mig tro att de klarar sig utan mig ibland. Själv gick jag på en fantastisk biopremiär tillsammans med en god vän. SF sände La Traviata från La Scala operan i Milano på skandia på Drottninggatan. Skvallerpressen var där och avfyrade en och annan blixt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blev säkert en helt underbar filmsnutt!/Hälsn Pettson!

Cecilia Wikström sa...

vänta och se....
Allt gott till Pettson från Findus