fredag 24 april 2009

Kampanjstart





När mina medarbetare och jag igår lämnade Norrlands nation var vi trötta men glada. Kampanjstarten blev en höjdpunkt och en fest där värderingarna och framtidsvisionerna för Europa stod i centrum. Jag vet inte hur jag ska kunna tacka alla underbara musiker som kom och gjorde kvällen just till en demokratins festkväll.
Just nu säger jag bara TACK av hela mitt hjärta till Eurokids som rappade med texter som handlade om mitt politiska budskap, Läderkeps som spelade liberala låtar, riksspelmännen som är unga häftiga tjejer: Erika Lindgren och Anna Nylén som spred en enorm glädje och kraft med sin underbara folkmusik,Birgitta Ohlsson och Karin Pilsäter som talade så man fick tårar i ögonen. Sist på kvällen kom stråkkvarteteten Kalle Eriksson, Björn Edlund, Chizu Koga Sandström och Henrik Malmberg och spelade Mozart. Själv höll jag mitt linjetal och talade om värderingarna och framtiden utifrån olika exempel och bilder på en powerpoint. Jag tror inte att det hör till vanligheterna att folk blir berörda av en politikers tal, men igår var det otvetydligt så. Gensvaret är stort och det gläder mig mycket.

När hände allt detta på ett folkpartimöte senast? Vår kampanj ÄR annorlunda, vilket både Unt och TV4 konstaterat. Vore kul att be en dokumentärfilmare följa oss, för kampanjarbetet känns lite som pionjärarbete. Vi bryter ny mark.

Jag har sagt det förut om nu gör jag det igen: Camilla Hansson och Anna Prucha är lysande stjärnor! Om de inte jobbade i folkpartiet skulle de kunna vara producenter, festfixare, headhunters,eller ledare för pr-byråer. Men jag är lycklig och tacksam över att de jobbar med mig! Nu jobbar vi vidare. Det är den 7 juni som gäller.

Se fler bilder från kvällen på kampanjsidan.

Inga kommentarer: