tisdag 7 april 2009

Fantastiska människor är ni!

Till er alla som hör av er vill jag rikta ett stort tack! Tack för allt stöd ni ger mig, all förväntan som ni riktar till mig. Ibland blir jag lite knäsvag och undrar hur jag ska kunna leva upp till allas förväntningar. Det enda jag kan göra är ju att försöka så gott jag kan att föra ut de värderingar som jag är besjälad av och tror på. Och ert stöd betyder väldigt mycket för mig. Tillsammans är vi väldigt starka.
Jag vill vara er röst i politiken och i samhället, sen kan det vara som idag i riksdagen eller måhända i EU-parlamentet. Jag har inget emot att vara en liten fisk i stort vatten....


Idag har jag deltagit i den första viktiga debatten om EU. Den hölls av Europaportalen på SACO i gamla stan. Debattledaren Rolf Gustavsson gjorde allt han kunde för att hålla oss nio deltagare i schack. Det jag saknade var värderingsfrågor - som faktiskt ligger till grund för hur hela EU:sa framtid kommer att gestalta sig. Visionerna lyste med sin frånvaro. Allt kom att handla om jobben, klimatet och den ekonomiska krisen. Inte om utrikespolitiken, fördraget, freden, euron, NATO eller samarbetet. För mycket nationell politik och för lite EU.


Själv säger jag det igen: värderingar vinner val!
Bara människor fattar att det är den 7 juni det avgörs om EU ska präglas av mörka, reaktionära, rasistiska och främlingsfientliga krafter, eller om det är samförstånd, gemensmma lösningar, MR och demokatiutveckling som ska ligga till grund för samarbetet och utgöra ett starkt fundament för EU´att bygga framtid på. Som Christoffer Fjellner sa:
" kommer Sverige att representeras av Sverigedemokraterna och Jimmy Åkesson och hans kompisar och därmed sätta bilden av Sverige". Om folk förstår att det är ett scenario som kan bli verklighet om man inte ens ids gå till vallokalen, då tror jag att många fler reser sig ur soffan och faktiskt knallar iväg för att lägga sin röst på valdagen för ett bättre EU- ett sånt som jag tror på och står upp för.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Cecilia!Jag tror inte det blir några problem och leva upp till allas förväntningar!För mej räcker det med att du är den fina o varma människan med de fina värderingarna/Hälsn Pettson