onsdag 22 april 2009

Kampanjen startar formellt i morgon

Kl 17-20 startar min kampanj och öppningen blir på Norrlands nation i Uppsala. Jag har lämnat fältet fritt för mina medarbetare och litar totalt på Camilla och Anna, mina stjärnor. Idag har de till och med tillverkat knappar med min bild på med texten Kryssa Cecilia! Jag blir lite skräckslagen- tänk om ingen kommer! Men jag har ju ett så bra budskap och materialet, som levereras i morgon, ser fantastiskt ut. Att få starta på Norrlands känns bra. Det är inte i gamla salen utan i nyrenoverade
K1, där jag i min inte så oskyldiga ungdom som student hade både ett och annat hyss för mig... men nu är det andra tongångar! Jag hoppas och tror att det blir bra tal, fantastisk underhållning och goda snittar. Själv ska jag hålla ett linjetal som ska omfatta min kandidtur och lyfta fram det jag vill åstadkomma.
Tänk att jag kandiderar igen!
Och jag gillar det, det känns som att ånyo få tilllfälle att manifestera demokratins seger, nu i EP.
Hoppas bara att det kommer folk. Och hoppas att pressen kommer. Jag litar inte riktigt på Unt, det är inte bra med monopol när det gäller media. Unt har somnat till. Idag rapporterade de att Gudrun Schyman besökt stan, jag befarar att det kanske räcker för hela veckans EU-bevakning. Välkommen!

För övrigt menar jag att Fredrik Federley har rätt. Svensk inrikespolitik just nu illusteras bäst med den klassiska ABBA-låten The winner takes it all. Vi tre mindre partier betalar notan för moderaternas framgångar.

Inga kommentarer: