tisdag 3 mars 2009

Idag hoppas jag...

....att min kära väninna Tuulikki Koivunen Bylund lyckas väl med sin offentliga utfrågning i Sundsvall i morgon!!!
Hon är den bästa biskop som Svenska kyrkan i Härnösands stift kan få: klok, god ledare och teologiskt mycket skicklig med ett starkt samhällsengagemang, vilket kyrkan verkligen behöver hos sina ledare. Alldeles för många är enbart inåtvända- och då kan ju kyrkan inte vara en röst i samhällsdebatten.Dessutom är Tullan en kul person som det är kul att jobba med och hon är helt befriad från jantelag. Bättre chef kan man inte få i ett stift. Nu är det sagt!

Jag kan bedöma det, eftersom hon varit min chef en tid och eftersom jag känt henne så väl under många år, femton tror jag det är. Jag har också en bakgrund som headhunter, vilket väldigt få känner till. Men faktum är att jag har jobbat som seniorkonsult hos Michael Berglund Chefsrekrytering AB under ett par år, en mycket lärorik och nyttig tid. Kan kan skilja agnarna från vetet när det gäller chefer, den saken är klar.

Härnösandare, eller vad ni kallas, välj Tuulikki till biskop!

Inga kommentarer: