onsdag 23 september 2009

Bokmässa - i år igen

I morgon startar årets Bok och Biblioteksmässa i Göteborg. Jag ser fram mot att under två dagar medverka i flera seminarier, tala med folk, bli bjuden på champagne, ha kul, bli överraskad, vara estradör, charmas och charma- kort sagt: vara med om en alldeles vanlig, härlig bokmässa.

Jag deltar i seminarier som Livslångt lärande i Europa, skolbiblioteksdabatt, där jag kommer att tala om Skolbibliotek för alla, alltså den fp-rapport som Christer Nylander och jag tog fram förra året. Jag ska också tala om Europaparlamentet, leta upp kompisar och kollegor och låta mig förföras att inhandla frestande titlar.

Visst ska man så här dagen före bokmässans start ge lästips också.
Jag väljer ur årets titlar:
Den befriade bruden av Abraham B. Yehoshua
Igelkottens elegans av Muriel Barbery
Systrar av Bengt Ohlsson
Boken om Vanja Brunzell av Margareta Krantz
Fred av Jeppe Wikström

Och som alltid: Dostojevskijs alla verk. Den som inte börjat läsa honom ännu avundas jag, för den personen är att gratulera till en livslång relation.

Varför just dessa böcker och författare? Den som vill veta mer får kontakta mig!

Inga kommentarer: