torsdag 11 juni 2009

Mot nya uppgifter

Kryssen är räknade. Sjutton och ett halvt tusen människor valde fp:s valsedel och kryssade mig. Det innebar att jag förlorade ett vad mot min kampanjledare Camilla Hansson. Det gjorde jag gärna! Jag tippade att mina kryss skulle bli ungefär som i riksdagsvalet 2006 när jag personvaldes in i riksdagen av väljarna i Uppsala län, alltså ca 5000. Camilla kom närmare med sin gissning om tio tusen. Som sagt, jag förlorade med glädje! Vi drack champagne efter jobbet idag och åt en god middag därefter.

Nu kan jag inte annat än andas djupt och förstå att jag är folkvald till Europaparlamentet som en av arton svenska ledamöter.

Idag har jag sagt upp mig. Det har även Alf Svensson och Marita Ulvskog gjort. Undrar om de också kände ett styng av vemod? Det gjorde jag i alla fall. Men livet ställer oss inför nya uppgifter. Väljarna har talat. Jag är näst mest populär i folkpartilandet efter Marit Paulsen. Det hade jag aldrig kunnat föreställa mig!
Tack alla ni som tror på mig. Jag kommer att göra mitt allra bästa.

2 kommentarer:

Johan Mannheimer sa...

Hej Cecilia,
Jag är en av dem som röstade på dig. Hoppas jag gjorde rätt. Hoppas också att jag genom din blogg kan få följa ditt arbete i parlamentet. Lycka till! Johan Mannheimer, Karlstad

85 kvm hus med innehåll sa...

Jag tror att du kommer att göra ett bra jobb. Var aktiv utåt mot dom som valt dig. Gör parlamentet mer synligt. Vad har vi röstat in människor till? Visa det!
/en av dina många röstare