onsdag 9 juni 2010

På resande fot

Jag har rest omkring en hel del den senaste veckan Det har därför blivit lite tid över för kontorsarbete och bloggande. Trots att jag inte hunnit skriva ett eget blogginlägg på ett par dagar så finns det andra sätt att följa min väg genom Europa och mina tankar och tycken. Läs till exempel min senaste gästkrönika i Nerikes Allehanda. I samband med mitt besök på Luleå Tekniska Universitet (LTU) skrev jag och Jens Sundström (fp) en gemensam debattartikel i Norrbottenskuriren. I en artikel i Norrländska Socialdemokraten kan ni följa vad jag gjorde i lördags när jag besökte Kiruna.

I måndagens SvD skriver Teresa Küchler om hur EU öppnar upp för organdonation, en fråga som jag arbetat mycket med här i Europaparlametet. I Trelleborgs Allehanda skriver David Andersson om vikten av att uppvärdera klassikerna och här nämner han bland annat min idé från valrörelsen 2006 om en svensk litteraturkanon.

Inga kommentarer: