lördag 18 oktober 2008

När andra trappar ner, trappar jag upp

Igår när jag firade min födelsedag träffade jag flera vänner som berättade hur skönt de skulle ha det uner helgen, efter avslutad arbetsvecka. Så har jag det nästan aldrig, för när riksdagsveckan är slut, tar partiaktiviteter runt om landet vid. Idag har jag vaknat till en strålande vacker dag, kört ett kort träningsprogram och ska strax sätta mig i min nua Alfa Romeo (röd!) och köra till Gävle för att tala om hur kampanjarbete. Engagerade och kunniga valarbetare kräver ordentliga insatser nu om valet till europaparlamentet ska bli en framång. Tack och lov har vi i folkpartiet en oerhört stark personlighet, Anders Ekberg, som samordnare för valet. Han har gedigen kunskap och erfarenhet av flera års arbete i Bryssel. Detta i kombination med hans stora engegemang för europafrågor gör att jag känner tillförsikt. Folkpartiet är som bekant det mest eurpoavänliga partiet- men en sann vän kan också framföra kritik. självklart kommer också vi att tala om baksidorna, men idag ska jag fokusera på möjligheterna och försöka få vårt folk att vilja skapa attraktivitet kring europavalet. Jag kommer att tala om betydelsen av personliga möten, om mediastrategi, om vikten av att alltid tala väl om de egna förslagen och att aldrig tala illa om motståndaren. Så lyckades jag själv i valet 2006 vinna personvalet med 11.26% av kryssen i mitt län mot förstanamnets 4%.

Inga kommentarer: